Parklji (brez rogov) z drožmi

V spominih na Miklavževanja iz otroštva so vedno prisotni tudi parklji (ali parkeljni). Ponavadi so nas otroke prišli strašit znanci ali sosedi naših staršev, ki so se za ta večer oblekli v parklje in Miklavža. Parklji so z verigami rožljali po hodnikih in nas držali v strahu, Miklavž nas je vprašal, če smo bili kaj pridni, čemur smo vsi pritrdili in na koncu dobili darila: suho sadje, kakšno čokolado in parklja iz mlečnega testa. Takšne parklje sem se spravil delat tudi jaz. Ker je bilo to zame prvič, sem šele po končanem delu opazil, da sem parkljem pozabil narediti rogove. Mogoče pa tako izgledajo manj strašno za majhne otroke.

Testo za parklje je podobno kot za testo za pehtranovo potico, ki sem jo delal pred časom. Dodal sem samo malo pimenta in limonino lupino, spremenil pa sem tudi razmerje droži in mleka.

Za 8 parkljev potrebujemo:

  • 600 g moke,
  • 150 g droži,
  • ščep soli,
  • 50 g masla,
  • 200 ml mleka,
  • 75 g sladkorja,
  • 1 vanilijev sladkor,
  • 1 žlico ruma,
  • 1 rumenjak,
  • 1 jajce.
  • malo pimenta,
  • limonino lupinico ene limone,
  • rozine za oči in
  • suhe slive za jezik.
parklji (01)
Presejani moki…
parklji (04)
…dodamo jajce, rumenjak, sladkor, vanilijev sladkor, rum in piment.
parklji (05)
Mleko in maslo segrejemo toliko, da se maslo raztopi.
parklji (06)
Mešanico mleka in masla vlijemo v posodo, kamor smo prej naribali še limonino lupino.
parklji (07)
Malo premešamo in dodamo še droži in…
parklji (08)
…zamesimo gladko testo. Na toplem ga vzhajamo, dokler ne podvoji volumna.
parklji (09)
Vzhajano testo…
parklji (10)
…damo na pomokano površino in…
parklji (11)
…razdelimo na oseh delov.
parklji (12)
Oblikujemo kroglice in jih pustimo vzhajati kakšne pol ure.
parklji (13)
Iz vsake kroglice oblikujemo parklja. Njaprej oblikujemo glavo (oblikujemo tudi dva rogova, ki sem ju jaz pozabil), s škarjami pa izrežemo roke in noge. Za oči uporabimo rozine, za jezik pa košček suhe slive. Oblikovane parklje vzhajamo okoli pol ure.
parklji (14)
Vzhajanim parkljom s škarjami zarežemo kosmat vzorec in…
parklji (15)
…jih premažemo z vodo.
parklji (16)
Damo jih v pečico ogreto na 175°C in jih pečemo 25 do 30 minut.
parklji (17)
Pa dober tek!

Komentiraj